Skip to content

Köpvillkor

Betalning

På Ocean Dream kan du betala med VISA, Mastercard och Swish. Beloppet blir först draget från ditt konto, när varan skickats.

Alla belopp är i svenska kronor (SEK) och är inkl. moms.

Ocean Dream använder en godkänd betalningsserver som krypterar alla dina kortuppgifter med SSL (Secure Socket Layer) protokoll. Det innebär att dina uppgifter inte kan läsas av obehöriga.

 

Leverans

Ocean Dream skickar varor med Postnord och Budbee. Vanligtvis skickas din beställning direkt till dörren eller som paket som kan hämtas i en paketbox eller på ett postkontor. I vissa fall skickas den som brev till din brevlåda. Förväntad leveranstid är 3–6 vardagar.

 

Reklamation

Det ges 2 års reklamationsrätt enligt köplagen. Reklamationsrätten gäller för fel i material och/eller tillverkning. Reklamationen gäller inte fel eller skador som uppstått till följd av felaktig användning av produkten/tjänsten.

Ocean Dream täcker returfraktkostnader vid reklamation i rimlig omfattning.

Vid retur
Kontakta oss och skicka reklamationer till:
Ocean Dream
Gothersgade 11
1123 København K
info@oceandream.se

Kontakta oss alltid på info@oceandream.se innan du returnerar.

Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott.

Återbetalning
Om vi har ett avtal om återbetalning, så ber vi dig skicka dina bankuppgifter, så överför vi det överenskomna beloppet.

 

Ångerrätt

Du har 14 dagars full returrätt på varor köpta i vår webbshop. Perioden räknas från den dag du tar emot din beställning. Köp av biljett till ett evenemang med ett specifikt datum är undantagna från ångerrätten, om inte vi ställer in eller flyttar evenemanget.

Du står själv för returfraktkostnaderna.

Ångerrätten måste meddelas oss senast 14 dagar efter köpet, och från det att du meddelat oss om ångerrätten måste du returnera varan senast 14 dagar senare.

Meddelandet ska skickas via e-post till info@oceandream.se. I meddelandet ska du tydligt ange att du vill utnyttja din ångerrätt. Om du har fått en returfraktsedel från oss dras returfraktkostnaden, som vanligtvis är kr 50–65 , från det belopp som återbetalas. Har du själv betalat för returfrakten får du tillbaka hela beloppet.

Varans skick vid retur
Du är endast ansvarig för eventuell värdeminskning av varan som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Med andra ord – du kan prova varan på samma sätt som du skulle göra i en fysisk butik.

Om varan har hanterats mer än vad som beskrivits ovan betraktar vi den som använd. Det innebär att du vid en retur kan få en del av beloppet eller inget tillbaka, beroende på varans skick och marknadsvärde.

För att få hela köpesumman tillbaka måste du alltså göra samma sak som i en fysisk butik. Du får prova varan men inte använda den.

 

Klagomål

Vid klagomål över ett köp hänvisas du i första hand till Ocean Dream, Gothersgade 11, 1123 København K, mail: info@oceandream.se.

Om vi inte hittar en tillfredsställande lösning kan du även kontakta Forbrugerklagenævnet hos Konkurrence og forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby, kfst@kfst.dk, tel: +45 41715000.